Dacă tot este prima zi de școală, vă gândiți că nimic nu este mai important decât sănătatea copiilor dumneavoastră. Adevărat? Vă preocupați tot timpul să îi hrăniți sănătos, să le puneți gustări nutritive la școală și îi încurajați să se joace afară sau să facă mișcare în casă. Fitness-ul poate fi o activitate fizică distractivă pentru copii, ce aduce o varietate de beneficii pentru sănătate.

Știm că au apărut deja săli de fitness pentru copiii, dar mai știm că prezența părinților în activitățile copiilor este extrem de importantă, nu doar pentru sănătatea fizică a copilului, ci și pentru sănătatea psihică a acestuia. Așadar, indiferent că mergeți la sală împreună cu copilul sau vă antrenați acasă, încercați să vă transformați exercițiile într-un fel de joacă pentru ei, motivându-i să se antreneze odată cu voi.

Exerciții circuit pentru copii 

Exercițiile diversificate sunt cea mai bună modalitate de a capta atenția și interesul copiilor. Puteți organiza exerciții de tip circuit în propria casă, astfel: 2- 3 flotări, 2-3 genuflexiuni, 30 secunde sărit coarda, 3-4 step-ups, echilibru, squat-uri, sărituri cu slanuri. Pentru a fi mai comod pentru ei, folosiți o saltea de antrenament, iar pentru a fi interesant, puteți folosi accesorii de antrenament precum mânere pentru flotări, stepper aerobic pentru step-ups, disc de balans pentru exercițiile de echilibru, cutii pliometrice , scări de agilitate și conuri de antrenament pentru trasee cu obstacole și sărituri.

Și ganterele de aerobic sunt excelente pentru părinți și copii, greutățile încep de la 0,5 kg la 10 kg.

antrenament copiii

 

Sfaturi:

  • măriți treptat timpul de executare a unui exercițiu, de la 30 la 45 – 50 – 60 sec. și numărul de repetări, de la 2 la 3 – 4 – 5 – 10 repetări
  • schimbați ordinea exercițiilor
  • inventați noi exerciții
  • schimbați accesoriile de antrenament

Antrenament cardio pentru copii

Chiar dacă benzile de alergat, bicicletele sau aparatele de vâslit sunt destinate adulților, acestea pot fi mijloace excelente de antrenament pentru copii. Puteți să vă antrenați și să vă jucați în același timp. Transformați antrenamentul într-un concurs între adulți și copii. Aceștia se vor simți minunat atât fizic cât și spiritual, deoarece îi ajutați să-și dezvolte musculatura, crește spiritul de competiție și petreceți timp de calitate cu ei.

Prin mișcarea lină și ritmică, fără impact asupra articulațiilor, aparatul de vâslit devine un aparat cardio distractiv. Vâslind, copiii își lucrează toate grupele musculare majore, dezvoltându-se frumos și uniform. La maturitate, aceștia vor fi mai flexibili și rezistenți decât cei care nu au făcut sport în adolescență.

copil aparat vaslit

 

Sfaturi: nu lăsați copiii nesupravegheați!

Citește și 10 motive să încerci indoor rowing

Yoga pentru copii

Exercițiile de yoga pot ajuta la combaterea stresului trăit de copiii dumneavoastră în timpul școlii sau în toată agitația care-i înconjoară. În plus, yoga poate ajuta copiii să-și dezvolte o mai bună conștientizare a corpului în spațiu, ceea ce poate ajuta la diminuarea vânătăilor pe care copiii le obțin din coliziuni stângace. De asemenea, se spune că yoga ajută la încurajarea stimei de sine și a relaxării pentru a face față provocărilor zilnice la școală.

Dacă părinții practică yoga, de ce nu ar face-o împreună cu copiii lor? Conectați-vă fizic și spiritual, fiți alături unul de celălalt.

yoga copii

 

Sfat: folosiți salteaua de yoga pentru protecție, cărămida, mingea sau alte accesorii yoga pentru divertisment.

Beneficiile fitness-ului asupra copiilor

  1. Mai multă energie – exercițiile fizice îmbunătățesc circulația sângelui, oferind copiilor un puls de energie, crescând puterea de concentrare.
  2. Oase mai puternice – copiii trebuie să facă eforturi fizice pentru a evita pierderea densității osoase prin inactivitate. Anii copilăriei sunt momentul optim pentru construirea oaselor.
  3. Riscul redus de a deveni supraponderali – atunci când copiii nu fac efort fizic, caloriile neutilizate sunt păstrate sub formă de grăsime. Activitatea fizică folosește acele calorii, astfel încât grăsimea este redusă, distribuind în mod corespunzător grăsimea în corpul copiilor.
  4. O inimă mai sănătoasă – activitatea fizică face ca inimile copiilor să poată pompa sângele mai eficient.
  5. Sănătate emoțională – sportul stimulează eliberarea de endorfine și serotonină în creier și îi ajută pe copii să fie mai fericiți, să aibă un sentiment de bunăstare și optimism.

Acestea fiind spuse, echipa Fitlife urează tuturor copiilor un an școlar minunat!