Suntem la început de an, momentul ideal pentru stabilirea obiectivelor. Unul din cele mai importante obiective face referire la felul în care arătăm. Cu siguranță ai spus: ”Anul acesta vreau să slăbesc” sau ”Anul acesta mă antrenez mai mult”. Dacă e așa, poți începe cu câteva exerciții simple, recomandate pentru pierderea în greutate și tonifiere.

Începe cu câteva exerciții de încălzire.

5 minute de exerciții pentru încălzire sunt obligatorii înainte de orice antrenament. Nu ai nevoie decât de o saltea sau, dacă vrei să faci exercițiile mai interesante, poți folosi o bară de încălzire sau o bandă elastică. Începe cu mersul pe loc alternat cu mișcarea brațelor, câteva rotiri ale trunchiului, poate chiar alergare ușoară.

bara de incalzire fitlife

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Genoflexiuni

Sunt recomandate pentru tonifierea mușchilor picioarelor, abdomenului și a mușchilor fesieri, fiind una din cele mai populare exerciții pentru eliminarea grăsimilor din aceste zone. Acestea trebuie realizate corect, cu spatele drept, pentru a nu provoca eventuale probleme. Puteți începe cu seturi de câte 10 genoflexiuni, utilizând gantere de 0,5 kg în primele zile și crescând proporțional, atât numărul de exerciții cât și greutatea ganterelor pe parcursul antrenamentului. Ganterele pot fi rotunde, hexagonale sau kettlebell, în funcție de preferințele tale.

gantere aerobic fitlife

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Flotări

Există numeroase metode și accesorii pentru flotări. Poți folosi un suport rotativ sau fix pentru flotări, sau le poți face liber, direct pe podea, folosind o saltea antiderapantă. Flotările permit întărirea și tonifierea musculaturii brațelor, pieptului, umerilor, spatelui și abdomenului prin folosirea greutății propriului corp. Pentru rezultate satisfăcătoare, realizați zilnic trei sesiuni a câte 10 flotări.

suport flotari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sărituri la coardă

Săritul la coardă este unul din cele mai eficiente exerciții cardio pentru slăbit. Pentru eficiență maximă, săriți coarda 8-10 minute pe zi. Puteți schimba exercițiile sărind de pe un picior pe altul, pe un singur picior sau pe ambele.

sarituri la coarda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Exerciții cardio

Urcatul scărilor, bicicleta sau alergatul sunt foarte eficiente într-un program de slăbit și tonifiat. Fie că alegi să mergi la sală sau te antrenezi acasă, câte 10 minute de antrenament pe bicicletă, banda de alergat, sau climber,  te vor ajuta să slăbești și să te menții în formă. Tot din gama de exerciții cardio, puteți alege antrenarea întregului corp alegând un aparat de vâslit.

 

aparat de vaslit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Abdomene

Pentru un abdomen plat sau bine lucrat, cei mai mulți se bazează pe exercițiile denumite ”abdomene”. Realizarea a câte 20 – 50 de exerciții de acest fel pe zi pot avea rezultatele așteptate doar dacă sunt combinate cu celelalte exerciții de mai sus. Abdomenul este partea cu cei mai puțini mușchi, de aceea este atât de greu de ”lucrat”. Pentru evitarea durerilor de spate și creșterea eficienței, folosiți o minge de aerobic și un set de gantere.

minge aerobic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Să nu uităm că toate aceste exerciții trebuie susținute de o alimentație sănătoasă, bazată pe fructe și legume, însoțite de o cură de detoxifiere după mesele îmbelșugate de sărbători.

Ai grijă de corpul tău, alege un stil de viață sănătos!