Chiar dacă suntem la început de an, specialiștii au făcut deja previziuni privind tendințele fitness din 2019. Încă de anul trecut, oamenii încearcă să devină eficienți în antrenamentele lor într-un timp foarte scurt. Știința a demonstrat că acest lucru este posibil, susținând că în spatele antrenamentelor de intensitate ridicată stau rezultate mai bune decât în exercițiile de lungă durată. Pe această teorie se bazează și o parte din tendințele de mai jos.

  1. High-intensity interval training, sau HIIT se află pe primul loc în topul tendințelor din acest an.

Știința ne spune că nici un antrenament nu este prea scurt, fiecare minut contează. Trei repetări de exerciții a câte 10 minute au aceleași beneficii ca și o sesiune continuă de 30 de minute. Se recomandă sesiuni mai scurte și mai intense decât exerciții cardio de 50 de minute cu pauze lungi. Astfel, anul acesta se va pune accent pe combinarea HIIT cu antrenamente clasice de Yoga, Zumba și Pilates folosind accesorii pentru antrenamente funcționale.

antrenamente hiit

 

  1. Pe locul doi în tendințele fitness din acest an se află antrenamentul acasă.

Antrenamentele de acasă nu mai sunt la fel de plictisitoare și monotone ca altă dată. În ultimii ani, succesul aplicațiilor destinate antrenamentelor acasă a crescut considerabil. Nu doar aplicațiile cu programe de antrenament pentru acasă au crescut in popularitate, ci și antrenorii personali care oferă indicații de antrenament online sau la domiciliu. Și furnizorii de echipamente au observat această tendință, cei mai mulți dintre ei oferind linii complete de echipamente pentru acasă. De exemplu Iron Gym, a lansat linia de produse Essential for home, Powertec a lansat linia Strength STREAMLINE, destinată celor care vor să-și facă propria sală de fitness acasă. La fel și WaterRower, a venit cu un aparat de vâslit pentru acasă, WaterRower A1 Home.

antrenamente acasa

 

  1. Box și kickbox

Antrenamentele de box sunt o modalitate excelentă de a obține un antrenament intens, dar și de a te simți ca un luptător. Așadar, când vine vorba de tendințe de antrenament, în 2019 vor fi mulți cei care vor practica boxul ca pe o forma de antrenament. Sporturile de contact, în general, vor deveni din ce în ce mai mult o parte din cultura de masă, datorită creșterii popularității artelor marțiale mixte sau MMA. În plus, antrenamentele controlate, cu echipamente adecvate, au un impact mai scăzut asupra articulațiilor decât alte tendințe actuale de antrenament, cum ar fi CrossFit.

antrenament box

 

  1. Pe locul patru se află antrenamentele cu greutatea corpului

Aceste antrenamente vor fi preferate atât acasă cât și în clase de grup deoarece sunt excelente pentru dezvoltarea forței și a masei musculare. Dacă vorbim de antrenamentul de grup, cel mai frecvent antrenament de grup este TRX. În acest antrenament, se utilizează o coarda de suspensie și greutatea propriului corp. Dacă vorbim de antrenamente acasă, te poți antrena folosind greutatea corpului și prin banalele flotări sau genuflexiuni. Însă, dacă îți dorești mai mult de la corpul tău, poți alege accesorii precum bara de tracțiuni, roata de abdomen sau coarda de suspensie, care vor face antrenamentele mai interesante.

antrenament cu coarda de suspensie

 

  1. Antrenament la birou

Pe locul cinci, dar, cred ca pe primul loc ar trebui să fie tendința continuă de antrenament. Antrenează-te oriunde te-ai afla, inclusiv la birou. Anul acesta, ne propunem sa aducem benzi de alergare și biciclete cu birou încorporat de la LifeSpan. Acest tip de antrenament se bucură deja de succes în alte țări, fiind popular și în România. Astfel, în timp ce îți faci treaba la birou, scrii la calculator sau răspunzi la telefon, faci și un pic de mișcare. Beneficiile se vor vedea în timp, se va reduce sedentarismul, obezitatea și problemele medicale generate de lipsa mișcării.

treadmill desks

 

  1. Antrenamentul în piscină, înotul

Poate fi mijlocul iernii, dar înotul este o tendință de fitness prevăzută pentru anul 2019. În ceea ce privește activitățile individuale de fitness, înotul pare să aibă o atracție universală pentru toate grupele de vârstă. Specialiștii spun că înotul aduce beneficii articulațiilor, spatelui și întregului corp. Dacă înotul este combinat și cu exerciții folosind accesorii pentru aquagym, această activitate se transformă într-o clasă de antrenament ideală.

antrenament la piscina

 

  1. Recuperarea după antrenament

Pentru că un antrenament bun nu înseamnă nimic fără o recuperare adecvată, în 2019 ne preocupăm și de recuperarea după antrenament. Astfel, efectuarea unui masaj cu ajutorului unei role pentru masaj va crește în popularitate, deoarece mai mulți oameni realizează că etapa de recuperare joacă un rol important în dezvoltarea mușchilor și a sănătății generale. Se vor observa schimbări și în alimentația post-antrenament. Se va pune accent pe mesele de recuperare, nutriție și sănătate, precum și pe tehnicile de respirație din timpul antrenamentului și de după.

recuperare dupa antrenament

 

Alte tendințe de urmărit în 2019, conform raportului anual al Colegiului American de Medicină Sportivă, includ antrenamentele cu personal trainer, programe de fitness pentru vârstnici, yoga și aplicațiile de monitorizare a antrenamentelor, ca tendințe populare de antrenament.